Friday, December 31, 2010

dua puluh sepuluh

Alhamdulillah, sampai jugak ke hari terakhir 2010 ni ek..pelik pulak aku x balik mggu ni, padahal cuti lama. Ape? aku x balik sbb malas nak tlg mak kt umah? hey, korg silap la..haha. Tah,aku pn x tau kenapa aku x balik, rasa malas. lgpun br balik last week n the week before, banyak pulak duit krajaan aku nk abihkan bli minyak kn..ptg td pg makan kt Pappa Rich Wangsa Maju pn jadila, dating new year dgn Asiah. hehe

Overall, 2010 x berpihak kpd aku, banyak perkara sedih, byk ujian. Tp always ada silver lining, 3 kematian dlm hidup aku taun ni, bermula dgn classmate, arwah Firdaus, yg perjalanannya menuju Allah melalui kemalangan jalan raya, tak silap aku bulan April. kemudian, diikuti dgn arwah opah, Noriah Othman pd 21Mei, meninggal di hadapan aku, time shift aku jaga dia kt hospital, sakit tua, dan 3mnggu lepas tu, 12Jun, arwah abah, Mohd Din b. Dahalan, pergi meninggalkan aku, sakit kanser usus. Ya Allah, perasaan waktu tu kalau boleh aku x nak ingat. Bila fikir balik, mcmana la aku boleh hadapi semua tu, sesungguhnya Allah mmg x kan menguji hambaNya di luar keupayaan hamba tersebut. Alhamdulillah, semuanya berjaya ditempuhi walaupun kadang2 mata ini berkaca-kaca.

Semoga arwah berada dlm rahmat Allah. Alfatihah

Ok dah x mau sedih2. 2011? azam. cliche.

Tah, aku xde azam khusus, cuma nak jd yg lebih baik dr taun 2010 dlm semua aspek, especially ibadah. pastu aku rasa nk jd serius skit. hehe. dlm erti kata lain, matured sket kot..yg laen2 tu, biarlah Dia yg aturkan. sesunggunya aturan Dialah yg terbaik..

Lastly, aku nak wish kepada sume kawan2 yg dah berubah status tahun ni (isteri, suami, ibu, bapa, tunangan org), tahniah dari aku, smoga berkekalan dlm iman yg teguh.

Juga, tahniah kpd pemain bola kebangsaan yg menang Piala Suzuki AFF

Anda menutup tirai 2010 dgn penuh gaya! n thanx sbb bg kitorg cuti, walaupun aku mmg xde klas ari jumaat. hahaha

Selamat Datang 2011!!!!!

regards, Nina Syazmeen, 2151pm, Nusaybah

2 comments:

JelmaKsatria said...

Selamat Tahun 2011 Nina! Semoga perjalanan kita diredhai Allah sentiasa! Amin! ;)

chaz said...

same goes to u hanim!!!! ameen.
smoga bjaya habiskan degree with flying colours! hehe