Sunday, July 13, 2008

Ahamdulillah


Salam, yesterday was amazing! Alhamdulillah…hmm, yesterday I went to Malacca to see abah with mama! Cm x caye je mama nk jumpa abah. Selama ni dia yg beria-ia x kasi aku jmpa abah. Alih2 pg smlm die cal aku kt nilai ajak pg melaka. Pdhal hr isnin lepas aku ade ajak die tp die x nk pg. siap kna marah lg..mama kata, mama lahirkn aku pn abah xdtg tgk, ni plk nk suh kite tgk abah..tapi, akhirnya, hati mama lembut jgk nk tgk abah. Walaupun sebenanye ada pkara lain yg blaku mmbuatkn mama tergerak hati nk tgk abah yg x patut rasanye aku reveal kt cni..aku pn xberapa sure.

Abah dh slamat jalani pmbedahan buang usus ..dh smakin stabil n lepas ni start dgn chemoteraphy..abah dh semakin susut, sian gak kt die..mngkin die dh menyesal dgn ape yg blaku slama ni. Walaupun ptemuan ngn abah smlm x mesra sgt, tp aku rase tu dh cukup baik buat pmulaan..nasib baik x terserempak ngn wife abah, kalau x xtau la apa jd bile mama jmpa die..fuh~

Balik dr melaka trus pg sungai buloh tgk opah..ok la, ni je utk hari ni..aku masih lg tkejut..hehe, esk akn diupdate lg insya Allah..

Thought for the day : “Dan Tuhanmu telah memerintahkan agar kamu jgn menyembah selain Dia dan hendaklah bbuat baik kepada ibu bapa. Jika salah seorang diantara keduanya atau kedua-duanya sampai berusia lanjut dlm pemeliharaanmu, maka jgn sekali-kali mengatakan kepada keduanya perkataan ‘ah’ dan janganlah engkau membentak keduanya, dan ucapkanlah kepada keduanya pkataan yg baik..”

Al-Isra’ : 23

Ya Allah, jadikan lah kami anak2 yg soleh dan solehah kepada kedua ibu bapa kami..ameen.

1 comment:

Anonymous said...

pic tu ber+ cantik klu akak edit..
ne mesti malaz nak edit an??
=P
sadiz plak saye bce..
meleleh air mate..
satu kotak tisu abez..
hukhukhuk..