Tuesday, July 22, 2008

MATI ITU PASTI


Its already 1245 am n I still haven’t got clue what I’ll be blogging about. Thank God, I dun have any class tomorrow. Tuesdays is heaven..i can wake up late n I dun hv to run for classes. No need to climb up the stairs..haha. hmm..its 1 am now, yeah, something came up in my mind..DEATH..sounds scary n creepy but all of us will be facing that time sooner or latter..what is the purpose of life? It’s a way to death n demise of course..

I remembered, when I was in primary school, sekolah keb sultan hisamuddin alam shah kl. There’s one mural beside my classroom, it says “bekerjalah seolah2 kamu idup 1000 tahun lg dan beramallah seolah2 kamu akan mati pd esk hari”..yeap, I admit, I’ve tried very hard to follow it, but then, yeah..as a human being, I cannot escape from making mistakes n so do you I think? There’s too much mistakes I’ve done in my entire life n i am now improving to be a better person. everytime I think about death n life after death, I feel so scared, how, will I answer Munkar n Nangkir’s questions? What if i die tonight? I won’t be able to seek forgiveness from my parents, friends n the most important, from ALLAH? Ah..risau sungguh~

“aku manusia
Pelakon cerita
Di pementsan
Alam ciptaanNYA
Bukan sengaja
Melanggar arahan
Kadang terlupa
Watak dan peranan
Aku manusia..” - AMUK-

Death is certain. Same thing goes to heaven, hellfire, alam barzakh n etc. every muslim do know that n believe that, but still, we didn’t perform any good deeds to prevent us from the burning stone from hell. If kite buat pn, msti ade mix2 dgn maksiat kn? Rite, we are not anbiyaa’ yg ma’sum, but, Allah gives us Aql n we ought to use it very wisely n accordingly to His orders. Semoga kita sume akn menghembuskn nafas terakhir dlm keadaan husnul khatimah dan masih menganuti agama yg mulia ini-ISLAM

Jom sejenak bermuhasabah, ape agaknye dosa yg kita wat arini eh? Ngumpat ke, solat lewat ke, ape2 la, smoga Allah ampunkn..takut2 hari ni hari terakhir kita di dunia..

“janji Allah itu BENAR dan PASTI”




3 comments:

chentatiku said...

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai ku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Andai ku tahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

andai kutahu -ungu-

chaz said...

Rabb, forgive me..

Adlan said...

cara paling senang utk wat saya igt mati ialah tatkala memandu kereta..

selalu jugak doa.. jgnla ini perjalanan terakhir ku.. nk mati dlm keadaan yg baik jugak..