Thursday, April 30, 2009

Anda Sudah Bersedia?

Suatu hari anda akan mnjadi ibu dan bapa.

Anda harus mendidik anak anda. itu tanggungjawab anda.

Selagi mereka belum baligh semuanya ditanggung oleh anda.

Adakah bermakna pabila mereka sudah baligh anda sudah tidak bertanggungjawab atas mereka?

Jika anda telah memberi pendidikan yang sepatutnya semasa kecil, anda tidak bersalah.

Jika tidak, anda tanggunglah akibatnya.

Membiarkan anak-anak anda beraksi didalam filem yang mengandungi 'nilai-nilai moral'

Yang mana saya tidak dapat waima seciput pun nilai-nilai yang anda sebutkan walaupun saya memakai cermin mata bersama kanta lekap serta membeli ubat mata bernama Qurrataaini untuk menjelaskan lagi pandangan saya supaya boleh melihat nilai-nilai moral tersebut.

saya kecewa.

saya hampa dengan orang Islam khususnya dan orang melayu amnya

p/s: Jangan tonton filem B**SIA

9 comments:

ain farahain said...

ko spoiler
ak baru nak tgk crite MELAYU tuh
spoiler33333

chaz said...

ek ele
x payah membazirkn duit ko
filem kerosak dan memalukan bangsa

chentatiku said...

bukan takat filemje na, mane nak dpt cite melayu yg nak dikatakan 'berguna' lah untuk bgsa..


smalam time ngah go through d channel, ade satu te gne skrip ni:

"aku rogol awek kau kang"

bende tu mcm bende biase..hmm...

n byk jugak la cte yg ajar anak scr tak lansung jadi 'tak berapa diajar'..ajar anak tengking mak ayah, so, xpayah nak tunding jari, kita yg tahu ni control bende2 ngrut tu ok~

JelmaKsatria said...

whoaa!famous betul ubat mata tu! :)

chaz said...

za,
memang pun
nnt aku dh kawen aku xnk bli tv kt umah. sian anak2 aku nnt jd hancur

hanim,
haha
memang popular pn

syfadh said...

lo br nak g tgk

chaz said...

xperlu tgk

ain farahain said...

haha
ak ngan ina gelakkan org2 yg g tgk citer tu kat klcc rituh
tp tiket die amat x sesuai la waktunye
kol 11.50 PM
ade ke patot
las2 kitorg tgk star trek
AMAT BES
1000 kali tahap moksya lagi bes dr crite MELAYU tuh
siyesly
captain kirk ak nye :D

chaz said...

erk
aku tgk wolverine n coming soon
pun best gak~